Inkomensspecialist (Utrecht, 24-32 uur)

Ben je toe aan een nieuwe uitdaging in je carrière binnen de financiële sector? Kom jij ons helpen met het toetsen van inkomens van kandidaten voor een sociale huurwoning? Een kans om met jouw kennis en kunde een positieve impact te maken op de maatschappij!

Wat ga je doen?

Je wordt onderdeel van Team Inkomen. Dit team ondersteunt woningcorporaties bij het vaststellen van het wettelijk toetsinkomen van kandidaten voor een sociale huurwoning. Vanzelfsprekend concentreren we ons daarbij op de meer ingewikkelde gevallen. Jij controleert dagelijks tientallen inkomensdossiers die door de verhuurmedewerkers van de aangesloten woningcorporaties zijn opgesteld. Je controleert de dossiers aan de hand van loonstroken, uitkeringsspecificaties en ondernemersinkomens. Je past hierbij de wettelijke bepalingen toe, die jij je helemaal eigen hebt gemaakt. Je weet daardoor precies wat wel en niet kan en kunt dat ook uitleggen aan de verhuurmedewerker van de corporatie. Je controleert niet alleen, maar je helpt ook met het vinden van oplossingen bij lastige gevallen. Samen met je collega’s archiveer en signaleer je veelvoorkomende vragen. Uiteraard besteed je tijd om zaken als regels en wetgeving intensief te bestuderen, en houd je actuele ontwikkelingen goed bij.

Hoe zit het met de werksfeer?

Onze adviseurs zijn stuk voor stuk ambitieuze en leergierige professionals met een hart voor financiën. Ze hebben allen de drive om écht te willen weten wat er speelt binnen de sector. Kennis delen zit dus diep in ons DNA. We delen onze kennis graag met elkaar tijdens de vele kennissessies en er heerst een informele, open en collegiale sfeer met borrels, etentjes en andere uitjes. Als je daar niet van houdt, is dat ook prima. Iedereen wordt in zijn waarde gelaten. Lees meer over het werken bij ons of bekijk onze video om de sfeer op kantoor te proeven.

Ons DNA?

Een positieve impact op de maatschappij is wat ons drijft. Onze klanten worden gefinancierd met maatschappelijk kapitaal. Ons doel is om dit geld zo efficiënt en effectief mogelijk in te zetten. Dit doen we voor woningcorporaties, zorginstellingen en institutionele beleggers. Samen met collega’s, klanten en toezichthouders draag je dus bij aan een toekomstbestendig, duurzaam en financieel onderbouwd beleid. Een andere manier van denken. Geld is niet het belangrijkste, impact wel. Lees hier meer over ons DNA.

Wat bied jij?

  • Ervaring met inkomensdossiers zoals bijvoorbeeld bij hypotheken of verhuur is een pré
  • Je hebt een administratieve achtergrond, het liefst met een financiële oriëntatie en (telefonisch) klantcontact
  • Je houdt van puzzelen, en kijkt en denkt verder dan je neus lang is
  • Je bent een praktisch ingestelde aanpakker en houdt van uitdagingen
  • Je bent sterk in het consequent toepassen van regels en laat je niet van de wijs brengen
  • Je kunt genieten van je rol als dienstverlener, legt graag dingen uit en draagt oplossingen aan
  • Je bent nauwgezet, kritisch op je eigen werk en dat van anderen
  • Je communiceert prettig en weet wanneer je wat informeler kunt zijn en wanneer niet
  • Je hebt affiniteit met cijfers en bent analytisch sterk

Wat bieden wij?

Naast een leuke werkplek en inspirerende collega’s, krijg je de kans om een kijkje te nemen in de manier waarop in Nederland de sociale huisvesting is georganiseerd. Je bouwt aan je netwerk doordat je regelmatig contact hebt met je klanten: collega’s die bij woningcorporaties werken op het gebied van verhuur.

  • Een werkweek tussen de 24 en 32 uur
  • Intervisie, workshops, vaardigheden en individuele coaching
  • Inhoudelijke opleidingen
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om deels thuis te werken
  • Volledige vergoeding laptop en OV of reiskostenvergoeding
  • Bijdrage voor telefoon en andere onkosten
  • Een uitdagende functie waarin je zowel zelfstandig als in teamverband werkt

Samen een kopje koffie/thee drinken?

Past deze functie bij wat je zoekt? Stuur ons jouw CV en je motivatiebrief zodat we samen koffie/thee kunnen drinken om te sparren over je ideale functie. Heb je een vraag over onze werkzaamheden of de inhoud van deze functie? Stel je vraag via het formulier, bel met Carlijn Hekelaar via: 06-11769202 of mail naar carlijn.hekelaar@finance-ideas.nl.

Meer informatie

Stel een vraag over deze vacature

    Door dit formulier te verzenden gaat u akkoord met onze privacyverklaring. Na het versturen van dit formulier worden alleen de gegevens opgeslagen en verwerkt die u hierboven invult; er wordt geen andere informatie verzameld.

    Bekijk onze vacatures

    Bekijk onze actuele stages

    Typ hier uw vraag...